Lite uppdatering om läget

Nu har det gått två hela veckor sen min sambo åkte till utlandet för några veckors jobb. Tycker tiden tickar på rätt bra men ibland när det känns som jobbigast så finns alltid min underbara vän, min Rocky där. Jag ska vara ärlig, men jag vet inte vad jag skulle göra utan varken honom eller min katt. Att dom finns där gör så mycket för matte.
 
Nu har det gått två hela veckor och bloggen har fått lida lite. Jag har gjort så mycket som möjligt för att slippa fundera över hur mycket jag saknar min sambo. Det har resulterat till att bloggen har fått eka tom lite nu ett tag och jag har fått lite egentid. Det har inte varit allt för mycket hundträning eller hundrelaterat alls under den här tiden för det har varit mycket annat.
 
Igår planerades det in att åka till Linköping och träffa mamma och syster. Låta mamma välja ut en födelsedagspresent eftersom hon fyller år idag. Vi åkte till Sturefors och tände ljus på min extramorfars grav och fortsatte därefter in till centrala Linköping för lite fika.
 
Min lillasyster är något mer modeintresserad än jag. Jag spenderar inte alls mycket pengar på kläder och skor mm till mig själv. Det mesta går till hunden faktiskt. Men jag tycker det är kul, mitt största problem är det här med ``Vad passar till vad´´ och ``Kan jag ha det här´´. Jag är så osäker på hur det faktiskt ser ut.
Jag blev lite sugen på att bara titta, inget köpa. Men gå in och kolla lite kläder och se vad som passar mig. Hoppsan, allt slutade med att jag stod i provhytten medans mamma och syster sprang runt i butiken och letade kläder för att ge dom till mig. Jag fick in såå mycket snygga plagg, plagg jag aldrig ens skulle fått upp ögonen på om jag kollat kläder själv. Ut kom jag med en påse full med kläder, snygga kläder! Jag hade sagt som förslag om vad som kunde vara snyggt på ett julbord. Så, nu har jag nya snygga kläder som jag ska ha på mig när jag ska på julbord med jobbet. Hihi, dom kommer inte känna igen mig.
Inte nog med det, vi gick in i en skoaffär. Ja, jag är då ingen som köper skor allt för ofta heller. Ungefär när dom jag använder börjar bli slitna. Och köper bra skor som jag kan gå i då jag har lite problem med höfter och rygg. Så mina skor jag har nu är köpta för 1300 på löplabbet. Syrran hittade ett par skor och jag provade ett par andra, men haha. Dom fick sig ett skratt när en person som jag fått på sig skor med klack! Hahaha, kunde ju inte gå! Ställde tillbaka dom skorna och kände att det inte var någon idé att köpa när man ändå inte kunde gå i dom.
Men där, där på hyllan såg jag något. Det var ett par bruna stövlar. Jag är så brun man kan bli av mig, jag älskar verkligen brunt i olika nyanser och former. Runt 400 kr kostade dom och jag skulle inte köpa så pass dyra skor men jag var bara tvungen att testa. Drar ner dragkedjan och det första jag ser är att dom var nersänkta! Ja, ni kan ju själva förstå att även skorna fick följa med hem.
 
På väg hem från Linköping följde min bror med flickvän med mig och tacoskväll vankades. Åhh så trevligt och mycket roligt prat hade vi om både häst hund och mycket annat skoj.
 
Det blev en dyr dag igår och dyrare blev den idag då jag än en gång skulle umgås med en vän. Idag åkte Maria och jag till Norrköping för lite shopping och få några av mina måsten bockade på min lista. Kupefläkt, torrboll och storhandling mm. Men så blir det ju lätt så att man hamnar i djuraffärer när man är djurtokig och till Rockys förtjusning så har han idag fått både oxlunga och ett större packet med nötlunga. Gissa om jag blev glad att hitta en såå stor påse med torkad lunga. Överlycklig!
Maria och jag har pratat massor, vi har ju en del att ta igen nu efter ett litet break på träffar av olika anledningar. Men kul hade vi och detta ska absolut göras om.
 
Ikväll på vår promenad i regnrusket körde vi lite ``Stanna´´. Med det menas att han ska stanna på fläcken. Och han satte dom flesta klockrent, vilken vilja! Vissa gånger blev han som förstelnad och rörde sig inte alls tills jag gav honom frikommando igen. Så duktig min lilla pojk är. Älskade hund!
Annars har han ikväll mest legat och njutit av goda köttiga ben från rådjur och lamm. Hoppsan, så det kan bli. Ja men ibland får man skämma bort sin hund (Som jag gör mest hela tiden)
 
Kvällen planeras med att BARA VARA. Känner att jag kanske inte riktigt hunnit med mig själv ett tag och bara ta det lite lugnt. Haft saker stup i ett hela tiden verkligen. Men från och med nu, precis i skrivandets stund lägger vi alla måsten åt sidan och gotta oss åt livet vi lever ist. Bara mysa med djuren och njuta. Hoppas ni gör det med.
 
Trevlig kväll mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback