Kvällsträning på film - Ny leksak

 
Det är så kul nu, för nu börjar man se hur polletten trillar ner på honom. Han har aldrig förstått sig på leksaker annat än aktiveringsleksaker med godis i. Nu har vi kommit så pass långt med den vibrerande leksaken att vi idag plockade fram prasselleksaken och lekte. Den har en pip i sig som Rocky vanligtvis tycker är jätteäcklig och vill inte komma i närheten av. Men idag verkade han gå igång på den. Jättekul att han börjar förstå att det är roligt med leksaker. Som vi tränt nu ett tag, men övning ger färdighet och nu vet jag att det går. Han har helt enkelt inte förstått vad varken jag menat eller leksaken är bra för. Nu kan se glädjen i honom, han tar tag i den och kastar omkring den, han rusar efter den om jag kastar bort den och vi kan ha dragkamp. Det här var ånt vi inte kunde ha alls förut. Det lönar sig att sätta sig ner och planera allt i minsta detalj och inte gå på för hårt. Jag misstänker att jag har tagit för stora kliv på den här biten och körde nog fast redan från start. För mig har ju leksaker, bollar och andra föremål alltid varit en självklarhet att en hund gillar. Okunskap ser jag på det idag, idag vet jag att vissa hundar inte gillar det helt enkelt. Eller som Rocky, inte fått lära sig vad det är. 

Kommentarer
Erika Pettersson

SV:
Jag är så stressad denna vecka jobb och 60års kalas som ska förberedas, stallet m.m. så jag var virrig när jag skrev, men hoppas du förstod lite.

Nu åker jag till Lund på onsdag nästa vecka.
Och hemma igen söndag så lite stressigt innan dess, men är ledig måndag & tisdag nästa vecka som sagt.

Stallet är toppen lika så människorna. :)
Vet dock inte hur det varit innan där, men nu kan jag svära på att det är god stämning och stallägarna är hårda på den punkten att man ska vara trevlig, artig och hälsa och föra god ton till alla annars åker man ut. ;)

Medryttarna går ju under ansvaret på ägaren till hästen.
Så min medryttare om någon vill börja på Raski faller under mitt ansvar. :)
så extra viktigt oxå o hitta någon som är vuxen nog i skallen att bete sig vettigt bland folk.
så ingen besserwisse stall är de inte som ett visst annat stall, host host. ;)
tror du vet vad jag menar har inte mycket gott om de stallet o säga längre eller folket där, spyr!

2013-11-26 @ 21:20:50 | http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback