Hundsimmet

Just nu skulle jag göra mycket för att få åka tillbaka till hundrehab och simma lite med min bästa vän. Det var så länge sen nu och jag tror även att lilla Rocky börjat sakna våra träningar där.
Jag åkte förbi där igår och kunde inte sluta le när jag tänkte på vilka fina minnen vi fått från det att vi började till uppsimningen för några veckor sen.
 
Tänk att mitt mål från början var att bara kunna ha Rocky i poolen utan att han stressade och tyckte det var obehagligt. Helt enkelt att lära sig att det inte var farligt att simma. Jag blir så glad när jag tänker på vad han gav mig. Tänk att han simmade i poolen lös, följde mig och förstod mig precis vad jag ville att han ska göra. Helt underbar känsla. Men det bästa av allt, det är att jag kan se i hans ögon att han inte tycker det är läskigt längre. Åhh, jag blir så glad, älskade hund! Det ska bli kul att se vad som händer i sommar, kommer han börja simma eller fortsätter han hålla sig där han bottnar tro?
 
Nä nu ska här sparas, för nu vill vi komma igång igen. Här ska sparas till frisimskort, inte är det billigt men det är det värt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback