Energitjuvar!

Jag som person tar åt mig fruktansvärt mycket av det folk säger till mig. Osäker och orolig av mig. Jag har alltid varit en sån, men så hittade jag en förebild och personen i fråga har hjälpt mig en bit på vägen. Eller rättare sagt, personen har hjälpt mig rätt mycket på min väg till att inte ta åt mig så mycket negativt av vad folk säger och tycker.
 
Jag har öppnat ögonen och jag kan inget annat säga än att jag är besviken över hur vi människor verkligen beter oss mot varandra. Jag trodde inte det här var så stort men nu inser jag att jag ser dessa negativa personer dagligen. Jag pratar om folk som kommenterar negativt om andra människor och gnäller konstant!
 
När jag läser andras bloggar, kikar in i FB-grupper osvosv så ser jag väldigt ofta folk som kommenterar hur fel andra gjort eller alla andras brister och misstag. Vad håller ni på med? Nu pratar jag inte om någon person här på bloggen, jag har inte alls blivit utsatt för detta här på min egna blogg men däremot ett par gånger på andra sidor. Så nu vill jag inte att ni mina vänner, ni på min blogg tar åt er. Det ska ni inte göra men däremot vill jag varna er för att ta åt er av andras skitsnack! Var stark och lyssna inte på struntprat.
 
Att få negativa kommentarer som osäker och med ett självförtroende som inte finns. Det kan jag lova er att det tar på en, jag vet. Jag har själv varit där och är stundtals där även idag. Det tar så oerhört mycket på ens krafter att få elaka kommentarer och höra andras gnäll.
Nu har jag intalat mig själv att inte lyssna när någon pratar strunt, jag känner att jag kommit långt på det.
 
Ett ex. För en tid sen skrev jag ett inlägg här på bloggen. Jag hade formulerat mig lite tokigt att det lät som något annat och postade detta i en grupp på FB. Jag fick direkt höra att det var fel gjort även innan inlägget hade kommit upp på bloggen. Hade personen bara läst inlägget så hade denne förstått att så inte var fallet. Men denne hade inte tid att läsa hur det egentligen var och kommenterade genast hur dålig jag som hundägare varit.
 
Men jag menar, VARFÖR håller vissa på sådär? Jag tycker det är så tråkigt att vissa ska läxa upp andra på det viset. Varför kan folk inte vara trevliga för?
Nu tog inte jag illa upp för det. För jag vill inte ha in såna personer på min blogg. Min blogg är en glad blogg. Men jag kan bli så arg över att man beter sig så mot folk man inte känner.
 
Jag fick en annan gång en kommentar om varför jag inte gjorde si och så. Jag och en kompis hade varit ute i skogen, gått vilse och mörkret föll. Vi var ute och letade efter en hund och mitt i allt letande gick vi vilse och det var mörkt att vi inte viste ens åt vilket håll vi skulle gå åt. Men så hörde vi ett skall och detta skrev jag ut att jag hört i skogen. Första kommentaren blev då ``Varför fortsatte ni inte leta om ni hörde hunden´´
En annan råkade ut för samma sak, personen hade åkt på vägen och noterat att där låg något vid vägkanten som liknade en hund men var inte riktigt säker. Personens första kommentar på det var ``Varför stannade du inte när du såg det´´ För det första stannar man inte på en hårt trafikerad 100-väg och vem vet personen kanske satt i en buss eller i baksätet på en bil. Nu var detta en död grävling och ett rådjur synen handlade om. Men VARFÖR kan man inte hålla god ton till varandra?
 
Jag möter dagligen personer som gnäller och klagar om allt, då menar jag verkligen om allt. Som ``Men din idiot, varför körde du inte där´´ och andra missnöjda kommentarer över hur fel allting är. Jag har slutat lyssna, dessa personer tar enormt på ens energi. Så idag slår jag av mina öron och tänker på annat. Energitjuvar är vad det är!

Kommentarer
Jobus

Hua, ja energitjuvar finns verkligen överallt. Jag kan bli frustrerad över vissa människors ordval. De går direkt till attack utan att fråga med respekt först. Det gör mig besviken på hur de beter sig mot andra människor som kanske tar åt sig väldigt mycket - och där en hel dag kan förstöras pga. dem.
Jag försöker att endast ta åt mig av det positiva, och ta det negativa med en nypa salt. Det kommer alltid finnas energitjuvar, och därför är det bättre att man lär sig att ignorera. Det finns 1000 bättre sätt att uttrycka sig, och om människor inte kan lära sig göra det, så är de inte värt ens energi.
Kram

Svar: Det är precis som du säger, det kommer alltid finnas energitjuvar oavsett. Man får vara stark helt enkelt =)Kram
Sandra

2013-11-09 @ 11:25:49 | http://diddisdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback