En hund på flygplats

Tidigt tidigt i morse, redan en timma innan min klocka vanligtvis skulle ringt ringer min ena storchef till mig. 05.30 blev jag idag väckt av min chef som ville att jag så fort jag kunde skulle ta mig upp till Skavsta. Min ena kollega där hade hastigt blivit sjuk och då fick jag och chefen rycka in. Det var bra att gå upp och göra sig iordning för att köra iväg mot Norrköping och byta till jobbil.
Och så började vår dag, ja för min ögonsten, min Rocky var självklart med idag en heldag på en flygplats.
 
Jag håller oftast till i garaget och så även uppe på Skavsta. Men ibland händer det att jag sitter inne på kontoret. Men så har vi ju det lilla problemet att hundar inte får vistas inne på flygplatsen där vi har vårat kontor. Dock så vet jag att jag får ta med honom men det känns ändå konstigt att gå förbi hundförbudsskyltarna när så många tittar på så Rocky får åka väska in. Men idag har vi varit en heldag i garaget. Rocky har myst och sovit i sin bur. Filtar både i, över och med ett varmt och mysigt täcke på sig. Han har inte frusit för fem öre idag och har varit nöjd.
Jag märker en viss skillnad på att lämna honom ensam faktiskt. Det är inte alls samma panikkänsla från han sida jag får längre. Utan en mer lugnare Rocky som jag lätt kan tala om för att matte kommer tillbaka.
 
Idag har han som sagt va varit i garaget hela dagen tillsammans med mig, jag har kollat till honom några gånger och han har följt med när vi levererat bil. Vid ett tillfälle så åkte vi i en bil som kunden skulle ha och eftersom vi inte ska ha hundar i bilarna så gömmer jag undan Rocky innan kunden kommer. I det här fallet la jag honom på min jacka på en stol utomhus innan jag gick iväg för att lämna nyckeln till min chef. Jag ser alltid till att han kan se mig för då vet jag att han stannar kvar. När jag kommer närmare så möter jag bilservicecentrets personal som säger ``Vilken lydig hund som stannar kvar och lyssnar så bra på dig´´
Jag kan inte undgå att le när jag tänker på vad min hund klarar av. Vi går lösa näst intill överallt även på nya platser och han får stöta på saker som andra hundar skulle bli rädda för. Dörrar som öppnar sig själva, flygplan som lyfter, åka i bilar hit och dit och massor annat. Jag gillar att jag kan ge honom ett så pass aktivt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback