Den spontana helgen

Det märks helt klart att jag haft en annorlunda helg mot vad vi brukar. Nu är vi en bra bit in på hösten och kroppen börjar bli trött, utöver detta har jag kört järnet på helgerna. Tills denna helg då jag släppte på allt, vi skulle ha en spontan helg utan några inplanerade saker eller måsten om jag själv inte kände för det just då.
Och minst sagt har vi haft en väldigt planlös helg med bara spontanitet. Det märks på min självdiciplin och tillsammans med att det inte funnits något att göra mat av så har det blivit lite som det blivit med det där med mat i helgen. Dåliga matrutiner och mer dator än vanligt har skapat huvudvärk. Ajaj!
 
Men spontan som helgen skulle vara så fick jag ett sug efter en utmaning. Jag är ingen kock inte och sist jag försökte mig på så enkelt som pannkakor så misslyckades jag. Men nu vet jag vad jag gjorde för fel. Jag behövde bara mammas recept! För såå ska ett par pannkakor smaka! Och nu har jag även lite matlådor till veckan. Underbart!
 
En annan sak jag börjat inse det är att man missar så mycket av helgen om man ska sova bort den. Jag vill ta vara på all min lediga tid och det har jag verkligen gjort denna helg. Uppe vid 8 har jag varit och genast känns helgen mycket längre. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback