Personsök i skogen

Gick ner till sambons bror med en nyckel tidigare idag. Tanken var att gå hem efter det men då träffar jag svärfars nya och hennes hundar och vi bestämde oss för att träna personsök i skogen.
Först ut var Rocky och efter förra gångens bakslag gjorde han idag stora framsteg efter första försöket.
Vidare med hennes hundar och wow, vilket driv, vilka kunniga hundar hon hade och hennes kunskap, den hade jag velat höra mer av. Jag har ju mest kört på hobbynivå tidigare men hon började rikta in Rocky när hon släppte på och nu förblev jag tyst. Tidigare har jag ropat på honom för att tagga honom lite. Nu la jag mig under granris och väntade. Tillslut dök där upp en liten vovve vid min sida och strax efter kom hon som släppte. Detta ska jag absolut träna vidare på. Han var ruggigt bra idag!
 
Vi promenerade hem i lugn takt och lät honom få leta godis vid ett tillfälle på hemvägen. Väl hemma fick han tokfnatt och matte sprang in och hämtade kameran. Nu har jag en mycket trött men nöjd hund i både huvud och kropp.
Underbara hund, vad matte älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback