Kvällens träning

Hämtade hem en överpigg liten hund efter jobbet idag. Han hade inte alls lust att vara still utan for omkring och visade sig sådär söt. ``Hej titta på mig´´ Vift vift på svansen.
 
Så kvällens träning spenderade matte på cykeln och hunden fick travträna en längre sträcka än normalt. Löst såklart. Det gick så bra verkligen! Jag behövde inte säga till honom alls många gånger att varken springa på fyra ben eller att trava. Han pinnade på i ett lagom och jämnt tempo hela vägen.
 
Mot slutet gjorde vi det som Rocky gillar allra bäst, frat och fläkt och vi spurtade en bit. Oj vilken fart den där lille har. Därefter travade vi av för att sen skritta lugnt hem igen. Jag är väldigt noga med att inte avsluta med hård ansträgning utan låta musklerna slappna av men hålla sig lite varma. På det har jag alltid på honom Back on Track täcket när vi kommer hem och han får lugnt ligga still medans musklerna fortfarande får vara lite varma. Jag trappar helt enkelt ner värmen och ansträgningen bit för bit.
Efter en tid stilla med täcke avslutar jag med stretschning och massage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback