Hemmagjorda Kycklingtugg - Så här gör du

 
Du behöver:
Tuggben, ta det du hittar eller köp nya. Jag har använt mig av vita små tuggpinnar som man kan köpa i 100-pack. Jag har även tagit några ben han inte äter och laggt kyckling på, men man kan ta det man har hemma eller det hunden gillar bäst.
1-2 kycklingfiléer. Jag köpte en hel påse med frusen kyckling.
 
Gör så här:
Tina kycklingfilén och filéa den i tunna skivor. Ju tunnare destå fortare att torka. Kycklingen krymper när den torkar.
Lägg kycklingen på tuggbenet eller löst på en plåt med bakplåtspapper och ställ in i ugnen i 8 timmar på 50 grader. Tänk på att lägga dom glest eftersom det lätt kan bli mycket vätska, dom får inte koka! Vänd på dom lite då och då. Låt ungsluckan vara lite öppen! Sätt en gaffel imellan
 
Förvaras i återförslutningsbara förpackningar eller i frysen.
 
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback