Grillkväll, växter & djur

 
 
Denna afton tände vi grillen och grillade vår mat. Det blev rumpstek och så hade jag förvällt lite potatis med morötter och purjolök som även den fick goa till sig på grillen i en ungsfoliepåse.
Djuren höll oss sällskap och vid ett flertalet gånger såg vi att Rocky sneglade på en förkolnad köttbit som trillat ner under grillen. Han tog en inte eftersom han visste att han inte fick. Men så lät vi blicken vandra iväg lite och illa kvickt var han framme och knyckte ``köttbiten´´. Och vi hörde knaster knaster när hela köttbiten blev till torrt mjöl av kol. Jag vill lova att det gick rätt fort att få honom att spotta ut den trots att både husse och matte skrattade åt honom. Det var inte alls gott tyckte Rocky som nu också fått lära sig en läxa.
 
Djuren följde även med mig ut i växthuset tidigare ikväll där matte höll på med sin växtlighet. Känner att jag ligger lite efter med mitt grönsaksland och blommor i år. Men jag gör så gott jag kan.
Fint ska det bli tillslut iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback