FILM - Maria tränar Rocky


Kommentarer
Paulina

Tycker inte han ska följa godisen sådär, har så svårt för hundar som blir lockade till att göra saker. Men ser jättefint ut annars och alla tycker vi ju olika :) Kanske ska använda target istället för godis så han använder hjärnan istället för att bara följa maten?

Svar: Han följer target också, men hade ingen med mig. Jg skulle kunna skicka honom genom utan att visa vägen men av någon händelse så blev det bara Maria som gjorde något spontant. Inget planerat alls. För mig räcker det med att jag bara pekar på något så förstår han vad jag vill. Men alla är vi olika. Jag vill som du säger inte att hunden följer godis/mat, det för mig betyder tigg! Men det är helt ok att visa vägen dom första gångerna som detta var, det för att stärka hans självförtroende och visa att det inte är farligt. Om du tittar mot slutet så ser du att Maria bara pekar och han hoppar självmant. =)
Sandra

2013-05-18 @ 16:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback