Ett veterinärbesök

Efter jobbet begav jag och djuren oss mot Norsholms djurklinik. Rocky lika glad som alltid och en Zezzan som inte var fullt lika glad i att sitta i bur och åka bil.
Väl där så sa jag till att vi hade kommit och under tiden vi väntade på vår tur så hann jag prata lite om simkörkort med hon i receptionen. En mycket positiv överraskning fick jag när hon berättade att ett paket med 5 ledarledda simträningar och själva kortet kostar endast 2100 kr, jag var föberedd på 5-6.000 kr. Sen efter det så kan man köpa till träningar som jag själv kan träna utan ledare och dessa skulle vara till en fördel för mig eftersom jag då redan hade körkortet, dyrare för dom utan. 10 simträningar för 2.000 kr.
Så nu vet jag vad jag kommer att göra inom en snar framtid.
 
När det var vår tur att komma in så knallade Rocky på löst in i rummet och jag med buren i min hand. Rocky charmar alla och veterinärerna blir alltid lika glada varje gång.
Idag var det alltså dags för varsin vaccination för mina små vänner, en till Rocky och en till Zez.
Sen slängde jag på en hälsoundersökning på Rocky, jag tyckte det var dags och kolla läget lite. ``Är är tipptopp, inga konstigheter här inte´´ Vilket jag redan visste, men alltid skönt att höra det från en veterinär och så vill jag gärna göra en koll 1 gång om året.
 
Veterinären klämde kände och böjde benen på Rocky medans den andra stod framför och matade med godis. Jättetrevliga veterinärer och det känns bra för mig. Dom hade inget att påpeka om mer än att han var något stel i bakvagnen, vilket han ofta är. Men det kunde också vara som så att han spjärnade emot då han väldigt gärna ville fram till hon som matade med godis framifrån. Jag gjorde exagt detta moment på honom igår och då var han inte alls så stel och jag kunde stretscha mer än vad dom gjorde idag. Så jag misstänker att han bara spände sig lite.
 
Jag fick kommentarerna ``Båda är jättefina och friska´´
 
 

Kommentarer
Evelina - hundvardag.se

Jag laddar upp direkt frånträdandes ja, mycket riktigt :) går in på kamerarullen och trycker på den lilla dela-knappen.. Så väljer jag youtube där :) dock lägger jag upp den på bloggen från datorn.. Det är betydligt enklare :)

Svar: Hmm, så du har en app på mobilen som är youtube? Jag har nämligen ingenstans att klicka på för att dela som. Kanske beror på att jag inte har appen youtube. Vad tror du?
Sandra

2013-05-06 @ 22:25:07 | http://hundvardag.se
Marlene

Jag blev också mycket positivt överraskad över priset på simkortet :) Ska ta det i sommar!

Svar: Jag hade ju räknat med att bara självka kortet sklle vara dyrare, upp emot 4-6,000. Jag kommer självklart att ta det så snart pengar och tid finns. Ett annat kort som måste tas först tyvärr =/
Sandra

2013-05-08 @ 08:21:28 | http://www.yabasta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback