Hundaktiveringsdag

Tänk vad mycket bara lite musik kan påverka mig. Tanken var att ta en långtur med hundarna, men att den skulle bli så här lång som den blev det var inte riktigt tänk.
Det är så underbart väder ute. En strålande sol på en underbar blå himmel och bara någon minus till någon plusgrad ute. Underbart promenadväder. Jag pluggade i musik i öronen och bara gick. Ni som känner mig vet hur jag blir av lite musik. Det går fort och går verkligen inte att sluta. Och det var precis vad som hände! Rocky gick lös näst intill hela promenaden och Eliott, ja han var hur duktig som helst. Vi gick och vi gick och helt plötsligt hade vi redan varit ute i 2 timmar. Tiden gick väldigt fort och vi måste ha kommit upp i 1 mil. Det var så skönt!
Vi mötte på hästar, blev passerade av en bil, mötte människor och så fick vi hundmöte. Gissa om jag är glad om jag säger att Rocky var lös alla de gångerna.
Vid ett tillfälle såg jag hur Rocky bara rusar iväg på det vis han alltid gör när han jagar djur. Till och med då fick jag tillbaka honom. Något djur såg jag inte till, men jag är säger på att det var en hare.
 
Men nu har vi avslutat våran promenad för en kortis. Den här helgen får bli lite annorlunda mot vad dom brukar bli. Annars är mina helger till för at städa och göra allt som jag inte hinner med i veckorna. Men just denna helg så får det bli en hundhelg. Rocky ska få bli trött.
 
I eftermiddag ska jag ta Rocky till hjälp och bära in ved. Han ska få dra pulkan de 20 metrarna mellan huset och veden. Sen blir det huvudträning för hela slanten. Idag ska han bli riktigt trött till i morgon. För i morgon börjar jag och Rocky jobba ruskigt tidigt. Redan kl 7.00 vilket innebär att vi måste åka hemifrån redan kl 6.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback