Gräsänka igen

Min dag har gått i saknadens tecken. Tidigt i morse åkte min finfina sambo ut på jobb igen och kommer vara borta ett bra tag. Inte heller kommer vi kunna få prata med varandra då han inte får ha med sig telefon eller dator ut på det jobbet. Förhoppningsvis går tiden fort och snart kommer han vara hemma igen.
 
Chefen skickade ett sms till mig sent igår kväll och bad mig komma in tidigare på jobbet idag. Sagt och gjort och väl där fick jag veta att jag åter igen skulle ut på en liten tripp. Igår var jag i Göteborg, idag blev det att åka upp till Arlanda flygplats.
 
Fick givetvis sluta tidigare idag då jag jobbat över en del nu ett tag. Det resulterade till en ordentlig aktivering för lilla hunden när jag kom fram till Maria. Vi lånade hennes cykel och premiärcyklade ett varv inne i Finspång. Han var så himla duktig min vän och det slutade med att vi tränade på framförsändande, det han har så svårt med. Men med lite hjälp från Maria så gick även det tillslut och han ``drog´´ mig på cykel. Vi kan väl säga det trots att det var jag som cyklade. Hela poängen var att han bara skulle gå framför, inte dra mig! Och det gick ju bra. Aktiveringen blev lyckad och nu sitter vi här hemma och är nöjda och glada. Matte något borta, det blir lätt så tomt och ensamt dom första dagarna innan man vant sig vid ensamheten. Man vet liksom inte vad man ska göra.
Som tur är så har jag min underbara hund <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback