Att respektera tryck

En av Eliotts svagheter det är att han inte respekterar när någon vill att han ska flytta på sig. Han går emot tryck!
Han kanske kommer för nära och du vill inte det och försöker putta ifrån honom. Det Eliott gör då är att trycka ännu hårdare och komma ännu närmre dig.
 
Precis nyss hade vi ett litet träningspass med just detta. Jag använde mig mycket av kroppsspråket och duttade irriterande med handen på den del jag ville att han skulle flytta. Minsta lilla rörelse bort från min irritation så belönade jag.
 
Han förstod inte till en början vad jag ville och började såklart med att trycka emot. Men jag fick igenom min vilja ett par gånger och slutade när det gick som bäst.
 
Det här är absolut någon som bör tränas mer på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback