Uppdatering om läget här hemma

Hittills har allt gått jättebra. Det har och kommer bli väldigt mycket fokus på just Luzza nu ett tag känner jag. Något Rocky inte är så förtjust i. Jag känner att jag är lite för van vid att bara hålla i ett koppel som inte någon drar i, i andra änden.
 
Luzza och Rocky har inte haft några bekymmer med varandra, men Luzza sa till redan från början om att hennes saker är hennes och därmed uppvisar Rocky ett beteende att hålla sig undan dessa ting. Kanske inte så bra då jag försöker få Rocky att bli föremålsintresserad. Men jag är inte sen på att låta Rocky vara där och Luzza får då gå åt sidan. Detta har hänt vid två tillfällen. Inte mer.
 
När Luzza kom, då stod katten även med oss och ville hälsa. Luzza blev väldigt nyfiken på henne, något Zezzan inte gillade speciellt mycket. I några timmar höll det intresset för katten sen kunde jag gå förbi katten på vår lilla gång utan att Luzza ens brydde sig om henne. Sen att katten drygar sig, då får hon ta smällen som blir. Vi hade hallfönstret öppet och Luzza som valt sin plats i just hallen, låg där helt avslappnat när husse sen skrattar till när katten hoppar upp i fönstret och retar hunden. Luzza bara satte sig upp och tittade medans vi andra bara skrattade åt den dryga katten.
Katten har dock stora problem fortfarande mot Luzza och gillar inte hennes närhet. Trots det är hon nyfiken på Luzza.
 
Luzza har tydligt visat vem hon klickar bäst med här hemma, och det är husse. Oj vilken svans han fick här igår, den kontakten och närheten. Hon skulle ligga där han var sökte uppmärksammhet av honom massor. Det gillas massor att det gick så bra mellan dom. Nu när sambon åkt ut på jobb tidigt i morse på självaste midsommar så ska hundarna och jag ro om oss själva. Vi ska bara göra massa roligt och stärka våra band till varandra.

Kommentarer
Jennifer

SV: Jo, kennel är bestämt och klart, nu ska jag bara vänta i 2 veckor till, för då får hon valparna! :)

2013-06-21 @ 10:56:34 | http://schafertassar.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback