Stolt matte och lycklig hund

Dagen har varit lång och många timmar har spenderats i en bil körandes genom halva Sverige känns det som. Nej då! Startade i Norrköping och åkte mot Nyköping för att hämta upp två kollegor. Rocky som till en början skulle stanna på kontoret fick tillslut följa med och det är jag nu i efterhand väldigt glad över. Nyköping till Stockholm för att hämta minibuss som inte fanns där, mot Danderyd ist. Väl i Danderyd lämnade vi av bilen vi åkt med och hämtade upp den minibuss vi skulle hämta. Vidare till Arlanda för att hämta upp nästa bil och säga hejdå till ena kollegan. Sen blev det lunch och som vanligt beställer jag alltid med en mugg med vatten till Rocky som han så snällt dricker ur. Vidare genom Stockholm utan gps för att hitta till Nynäshamn för att plocka upp nästa bil.
Haha, vi såg nog ut som yra höns när vi kom. Vi hade fått uppgiften att hämta en bil i Nynäshamn och ett regnummer, inget mer. Så är det på vår arbetsplats, man får inget veta. Där kör vi runt och letar i hamnen eftersom bilen gått på envägskörning till Visby. Ingen hade en aning om hur vi skulle få hem bilen så cheferna lät någon köra den ombord på färjan till Nynäshamn där den sen blev parkerad. Vi hittade tillslut rätt hamn efter en tids letande och såg bilen genom stängslet till den inhägnade delen i hamnen. Men vi hade ingen aning om hur vi skulle komma åt den och hade heller ingen som vi kunde prata med, så vi gjorde helt enkelt som så att när det körde in en lastbil genom grindarna passade vi på att smita in och prata med hon i luckan. Det visade sig att vi hittat rätt och vi löste ut bilen. Sen kom det roliga, bilen hittade vi inparkerad av två polisbilar och en ambulans. Det såg lite roligt ut för den var verkligen inparkerad av dessa men vi lyckades ta oss ut.
 
Vi körde hemåt och nästa stopp var en bensträckare i Järna. Vi var tvugna att sträcka på benen, köpa oss något och göra toabesök. Jag sträckte över min bilnyckel till kollegan och frågade lite snällt om han ville ta ut Rocky medans jag gick in. Inga problem, dom två gillar varandra massor och det fick jag se även när jag kom tillbaka. Emran gick där på gräsplätten med Rocky okopplad! Det är inte alla som kan! Rocky har en väldigt stark vilja och visar man inte vem som bestämmer så sticker han direkt. Emran och Rocky har kommit bra överens hela tiden och han kunde kalla in honom perfekt. Stolt matte! Vi var kraftigt försenade redan då, Emran hade redan slutat för dagen och trots 40 minuter kvar innan han sulle komma tillbaka så lät vi Rocky springa där på gräsmattan en längre stund och dricka massor. Rocky och jag kom tillbaka till kontoret kl 18.00, en timmas övertid med andra ord.
 
Jag är så stolt över Rocky, trots att vi har åkt bil i närmare 9 timmar idag har Rocky accepterat läget och njuter av varenda sekund. Snällare hund får man leta efter! Och bara det här att han är så enkel att ta med, jag är så bortskämmd med honom. Det är inte alla hundar som dricker ur pappmuggar eller kan sitta i bil så pass länge som vi gjort utan att ens säga ett knyst. Jag är helt enkelt bortskämmd hundägare. Rocky är för snäll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback