Och så var det, det här med bur...

Rocky och jag åkte mot jobbet tidigt i morse. Väl där får jag veta att jag ska ut och åka så mina snälla kollegor lovade att ta hand om honom.
Senare fick även kollegan ut och åka och lämnade då över ansvaret till vår chef. Allt hade gått jättebra, fram till lunch. Vi kom tillbaka samtidigt chefen och jag och då möter jag Rocky i dörröppningen.
 
Jag har ju berättat att Rocky måste sitta i bur när man lämnar honom men inte varför. Ibland får jag känslan om att folk inte tror mig när jag berättar att Rocky hellre sitter i bur än är lös när han är ensam. Rocky klarar verkligen inte av större utrymmen när han blir lämnad ensam och gör då inne, speciellt på sina egna saker. Det var precis vad som hade hänt idag. Chefen tyckte synd om honom som skulle sitta i bur och lät honom springa i ett mindre rum, själv var han borta i 30 minuter och hade varit ute med honom precis innan han gått.
 
När jag kliver in hade Rocky gjort ifrån sig både det ena och det andra. Hela hundväskan var dränkt och jag fick slänga saker som hundbajspåsar och några ben då dom var genomsura av kiss.
Dessutom hade han rotat igenom hundväskan och hittat den gigantiska godispåsen. Som jag innan helgen slängde i ca 4 nävar godis i. Det skulle räcka i en månad hade jag tänkt. Nu var den borta och ist hade jag en smällfet Rocky.
 
Chefen skämdes lite och har sagt förlåt gång på gång resterande dag, men det är sånt som händer, det kunde väl inte han veta. Gjort är gjort och nu vet vi alla att han inte kan vara lös när han blir lämnad ensam. Det var ett bra försök iaf, men som sagt han är inte redo än.
 
Kvällen ska spenderas vid tvättmaskinen och i köket. Allt i hundväskan ska tvättas, för er som inte vet så har jag allt Rocky behöver i den och den följer med dit Rocky än går. I köket ska det kokas ris och fisk ännu än gång och förhoppningsvis blir det inte mer än lite gaser i magen på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback