Lyx för både Husse, matte & hund

Hej och godkväll på er! Jo nu ska jag berätta varför jag inte varit så aktiv under helgens gång. Det har nämligen varit som så att min sambo, Robin har fyllt år och vi hade sen tidigare betämt att åka på en kryssning. Så i lördags förmiddag lämnade jag över kopplet till min allra bästa vän, Maria för att spendera helgens andra del på Tallink Silja Galaxy tillsammans med min sambo, sambons bror & flickvän.
 
Det har varit en fantastisk resa med mycket skratt och glädje. Något jag verkligen behövde efter en tid med tråkigheter.
Rocky han har haft det superbra hemma hos Maria & Rickard, deras hundar och dagishundar. Maria berättade för mig att dom hade varit i en hundrastgård, Rocky hade varit lite varm och gått i vattnet och börjat simma. Simma är inte hans grej då han tycker det är lite läskigt och det vet Maria om och blev chockad över att han faktiskt simmade. Äntligen! Nu vet jag att det kommer att gå att få honom att simma i framtiden. Han har ALDRIG simmat självmant tidigare men att gå i att vada går bra.
 
Medans Rocky hade det bra med kärlek och goda ben under kvällen så dansade husse och matte på dansgolvet framför levande musik. Ja, tänk! Sandra har dansat! Inte riktigt något jag är van vid men sambon fick mig att slappna av och känna mig trygg. Det var urtrevligt när jag väl släppte känslan att bli uttittad. Ja, jag är annars den som inte håller mig i rampljuset. Inte heller den som dricker men efter en tid nu har jag börjat kunna tycka att något litet sådär ibland kan vara gott. Nej jag har aldrig varit full!
 
Till kvällsmat i lördags kväll gick vi äntligen tillbaka till lyxmaten Vom og Hundemat, äntligen har jag kommit tillbaka till det som Rocky mår bäst av och Rocky, han älskart! Lika mycket som husse och matte hade trevligt vid buffén på båten. Det var allt möjligt uppdukat och jag fick för mig att testa lite nytt och plockade åt mig lite sushi (äter inte fisk) och mussla (äter skaldjur men aldrig testat mussla)
Sushi med gurka gick i men inte den med lax i, dock kunde jag äta upp den. Men däremot gick inte musslan ner, det var inte så gott alls. Men jag testade iaf och jag är nöjd.
 
Eftersom jag kom hem så sent igår så valde jag att låta Rocky vara kvar en natt till istället för att hämta honom och sen inte ha tid med honom. Så idag efter jobbet då fick jag hem en glad men trött hund. Maria hade även idag låtit honom simma lite i grannens pool. Han var riktigt trött idag så vi tar det lite lugnt ikväll
 
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback