Dagens jobb

Som ni såg i förra inlägget så har Rocky och jag varit ute och åkt tåg idag. Det var ett tag sen sist men det gick superbra som vanligt. Hehe vi båda slummrade till på tåget en kortis, Rocky helt utsträckt på min tröja.
Men innan vi gick på hade vi lunch och den spenderade vi strax utanför stationen där vi lekte och tränade lite. Även inslag med godislet och där satt vi en stund och bara njöt.
 
Tåget gick mot Eskilstuna och där blev vi upphämtade av en annan stationskollega som sedan visade oss vägen till vår bil som vi skulle köra hem.
 
Under dagen har vi även åkt lite bil, fast åt en annan färdriktning, nämligen Linköping. Där skulle vi hämta upp en minibuss att låna. Där fick jag lov att gömma lilla Rocky. Undviker att visa att jag tar in hundar i andra stationers bilar. Så medans chefen sprang in och hämtade bilnyckeln till mig passade jag på att vira in Rocky i min tröja, chefen kommer tillbaka och skrattar när han förstod vad jag hade gjort med honom. Haha. Rocky han, han höll sig så snällt under min tröja hela vägen in i bilen. Sen fick han titta ut.
 
Imorgon ska jag göra ytterligare en långresa. Men då får lilla Rocky stanna hemma hos husse som endå är hemma i morgon. Jag ska nämligen ta tåget från Norrköping till Katrineholm för att sedan möta upp kollegan från Nyköping där och sätta oss på tåget mot Göteborg. Där ska vi sen hitta en lämplig spårvagn som ska ta oss genom Göteborg till en bilfirma så vi kan hämta en av våra bilar som står där. Därefter ska vi åka vidare till Landvetter där andra bilen står för att sen köra hem igen. Kände att det kan bli lite väl mycket för en liten hund som Rocky. Så han får stanna hemma i morgon hos husse som tur är.
 
Sen är det lååånghelg och midsommar!!! Underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback