Lite om allt

Godkväll mina fina läsare!
Dagarna rullar på och Rocky har nu fått stanna hemma hos husse nu dom två senaste dagarna eftersom han fortfarande har semester. Fick ett MMS av honom förut som föreställde Rocky i sin pool. Han berättade att dom tränade på att hoppa i och ur utan godisbelöning och det hade fungerat jättebra. Nu behöver ju jag inte använda godis utan jag har kört på stilen att ``Hoppar han i så gör han och då av egen vilja´´ på så sett lär han sig att det inte är farligt. Han har alla gånger hoppat i självmant men man får hjälpa honom på traven lite ibland då han inte riktigt vet hur man kommer dit. Säger man bara ``Hopp´´ då så hoppar han glatt i.
 
Fick även ett litet samtal idag om att sambon lämnat Rocky helt lös i finbilen medans han sprang in och handlade en kortis. Såklart i ett svalt och skönt parkeringshus. Rocky hade legat och gosat ner sig i förarsätet tills sambon kom tillbaka. Allt hade gått super! Faktum är att Rocky aldrig någonsin har gjort på sig i en bil. I bilen känner han sig trygg, men det är ju inte alltid jag kan ta med honom i en bil. Det blir lite för varmt för det, eller kallt på vintern.
 
Denna kväll har vi tränat lite på ensamträningen. Matte har sprungit mellan hus och husvagn hela kvällen lång och packat och stökat runt. Mellan varven har jag umgåtts med sambon och vår granne för att utöka tiden och vara lite social. Rocky har bara någon gång suttit vid dörren när jag kommit tillbaka. Men mest låg han kvar på sin trygga bädd och sov.
Sen några veckor tillbaka har jag haft D.A.P:en isatt i väggen här hemma, den har jag ikväll pluggat i ute i husvagnen. Nu håller vi tummarna att den ger en bra effekt.
 
Och sen måste jag berätta om vår fantastiskt underbara gårkväll. Fick ett samtal från min vän Bibbi som undrade om jag inte ville följa med till klubben och träna lite. Om jag blev glad och trevligt var det med. Det ventilerades från båda hållen, mycket skratt och prat men också en jättetrevlig träning. Rocky bjöd på många av våra skratt när han for och flängde runt. Han klarade allt, wow vissa saker släpper verkligen. Tunnlar som varit så läskiga, igår gick han igenom platten som om han gjort det hela livet. Han var superrolig att träna! Så underbar verkligen. Det ska göras om bra många fler gånger. Inte bara för träningens skull utan för att vänner är för värdefulla för att slängas bort. Nu har jag dessutom fått veta vilka som är riktiga vänner och inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback