Hemlighet nummer 2 - Och så blev vi ägare till...

 
Hej och godkväll mina vänner! Här har det inte uppdaterats så mycket nu en tid tillbaka, men det är för att det har hänt en del sen i torsdags och jag har inte riktigt haft tid till bloggen. I torsdags kom min sambo hem från Saudi, i torsdags hämtade vi även hem vår nya husvagn. Ja, ni hörde rätt! Jag och min sambo har köpt oss en husvagn. Och det är vår hemlighet nummer två jag pratat om. En Hobby De Luxe årsmodell 2010 fick jag dra hem från husvagnscentret. Ja, det kanske jag inte heller berättat, hela ekipaget blev för tungt så någon av oss blev tvungna att ta körkort och eftersom sambon inte var hemma fick det bli jag som tog det. Så detta ekipage kör jag omkring med under våra semesterveckor nu. Rocky är såklart med han, självklart den husvagnshund som han är. Han stormtrivs med livet i husvagn och njuter för fulla muggar. Det här inlägget kommer handla mestadels om husvagnen eftersom det inte är många som vet om den ännu. Vi släppte nyheten om den igår när vi kom hit till Lysingsbadet i Västervik. Här ligger vi nära hundbadet och även min syster som kan agera hundvakt om så behövs. Mamma familj ligger ju här på säsong. Mycket trevligt, mycket trevligt.
Förra veckan var jag och köpte mig en fläkt till Rockys bur. Jag hade önskat att han inte behövde ha den med sig, men jag tar inte bort hans största trygghet när inte matte är med honom. Så, en burfläkt är nu monterad på buren och den fungerar jättebra. Något jag kan rekommendera faktiskt! På insidan av buren har han även en resevattenskål. På detta har vi nu även en husvagn med AC vilket betyder att Rocky kommer aldrig någonsin behöva sitta i ett varmt förtält någon mer gång. Väldigt hundvänlig husvagn har vi nu! Underbart!
 
Bild 1 & 2 är tagna på Östgöta camping i torsdags när vi köpte den samt hemma hos oss när vi dragit hem den. Bild 3 är tagen i kön in till campingen här i Västervik igår och från och med bild 4 är allt tagna idag. Mobilbilder allt ihop men det får duga!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Pappa

Kul, och vad fin den ser ut att vara.

2013-07-08 @ 09:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback