Våra mål

Mina mål med Rocky har alltid varit att han ska få vara hund. För det var han verkligen inte när han kom till mig. Han visste inte vad tuggben var, inte heller leksaker eller kärlek. Han hade inget hundspråk och kunde inte leka med andra hundar. Så vi har alltid kämpat för att han ska kunna fungera i vardagen.
 
I dagsläget är han äntligen en lycklig och nöjd hund som lever livet. Han kan det här med hundspråk jättebra och nu hjälper han mig att se hur en annan hund är i psyket. Rocky är en duktig hund som vet precis hur han ska hantera situationer med andra hundar och går tex undan om han känner sig hotad.
Han leker glatt med hundar, även där har jag sett skillnad på lek och lek. Leker han med bästa vännen Orvar så blir det lätt lite vilt till, men däremot så har jag sett hur fint han leker med valpar. Inte alls hårdhänt och han är så försiktig så.
 
Nu är våra mål att bibehålla detta hela livet ut men självklart bygger vi på med träningar på det som blir aktuellt. Just nu handlar det om att bli föremålsintresserad och även där har vi kommit långt. Nu kan jag trigga honom att leka med föremål, något jag inte kunde för en tid sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback