Rockys näsa

Rocky har en näsa som heter duga. Den känner allt och du kan inte lura den!
Till en början var det en omöjlighet att ha Rocky lös, han stack direkt ut och tog spår och jagade. Jag fick ingen kontakt med honom och det resulterade till att han sällan fick vara lös. Han hade oftast antingen koppel eller långlina på sig när vi var ute.
 
Det var inte förän vi flyttade ut hit till landet som jag började ta tag i det ordentligt. Jag anser att en hund ska få friheten att vara lös lite då och då. Det är frihet och lycka för mig.
 
I samma veva träffades Maria och jag och vi började ta träningen till en annan nivå. Rocky utvecklades och jag blev mer kunnig på vad jag gör och håller på med.
 
Det blev mycket personsök då Flisan gillar det mycket och Rocky visade sig vara duktig även på det också. Vi lät dom leta efter godis i skogen, på träden, i mossan och under stock och sten.
 
Visste ni att tillsammans med Maria, Orvar & Flisan så har vi letat reda på två bortsprugna hundar i skogen. Tillsammans hjälptes vi åt att hitta hundarna som kom tillrätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback