Rocky på jobbet

Som ni kanske har märkt så har Rocky börjat följa med mig till jobbet om dagarna. Det för att jag fått andra arbetstider och känner att jag inte får någon tid över till min kära lilla hund. Kollegorna gick då till chefen och frågade om jag inte kunde få ta med honom till jobbet och fick då svaret att han gärna kunde få följa med. Min tanke är trots det att han inte ska följa med alla dagar i veckan utan kanske 2 eller 3 och sen vara hos Maria resterande.
Den här veckan körde vi igång med dom nya tiderna så igång var Rocky med till jobbet för första gången med nya tiderna. Han har följt med en gång tidigare då Maria min hundvakt inte hade möjlighet att ta honom under dagen.
 
Jag kommer på morgonen till kontoret och gör iordning bädd och inhägnat område till honom (för att han inte ska springa ut till våra kunder) och då säger min kollega att vi ska åka till jönköping och jag säger hejdå till min hund. På vägen ut frågar jag min chef om han inte kan gå ut och kissa honom en snabbis några timmar senare och han säger då ``Eller också tar du med honom´´
 
Likadant idag. Jag kommer till kontoret och får veta att jag ska ut och åka. Säger till min kollega att hon får vara hundvakt idag eftersom jag ska åka ensam. Det var inga problem. Jag litar helt på henne och hon och Rocky fungerar verkligen jättebra ihop. Jag hör att chefen sitter i telefonkö och när jag kommer in så säger han att han bara ska ringa SJ för att kolla så att det är ok att ta med hunden på tåget. Hihi, ja alltså, chefen har alltså redan tänkt att Rocky skulle få följa med innan jag ens börjat jobba.
 
När jag kom tillbaka denna afton så frågade chefen mig om Rocky hoppar runt mycket i bilarna. Han blev positivt överaskad när jag berättade att han sitter i bälte på en filt. Det är ju trots allt hyrbilar jag jobbar med. Men chefen gillade min lösning med bilbälte som tur var!
 
Det känns mycket bra att hela kontoret är med på att jag har Rocky där. En annan kommentar chefen sagt är ``Kolla här, jag har världens koll på din hund´´ och ber Rocky gå och lägga sig på bädden när någon kommer. Min andra chef från Nyköping fick idag träffa Rocky för första gången. Han har växt upp med hundar och gillar dom.
När han kom in på kontoret så var det första han sa ``Kan jag klappa honom?´´ Därefter så visade vi upp lite vad vi kan och då blev kommentaren ``Oj så mycket han kan´´ Haha
 
I morgon blir det ytterligare en tripp för mig och Rocky. Vi ska ta tåget mot Örebro för att hämta en bil. Men sen tror jag att Rockys första vecka på jobbet får vara över. Trots att han älskar att åka långt och vara med överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback