Marias Inlägg!!!

Hej nu är de Maria som skriver här
Eftersom att det är många som undrat vad det är för en svart hund här på bloggen som ja har, så tänkte ja berätta lite kort om henne.
Jackie som hon heter är en Eurasier precis som Flisan som ni säkert har sett bilder på på bloggen.
Från början var Jackie bara en dagishund hos mig, för att avlasta ägaren då hon inte hade den tiden som man måste ha. Men när tiden gick så blev hon en del i flocken och det beslutatdes då att hon skulle få stanna hos mig. Så nu är Jackie min hund och jag har nu tre stycken, en pudel och två eurasier.
 
Lite om Jackie:
Jackie är en mycket bestämmd dam och har väldigt mycket vakt i sig. Hon är inte den som behöver mängder av träning, utan hon nöjer sig lika bra med att bara vara hemma. I början hemma hos mig kunde inte Orvar eller Flisan gå nära Jackie när hon låg ner, åt eller tugga benen. Kom dom för nära så gjorde hon utfall och kunde öven hugga i luften mot dom.
Men nu när hon har varit hos mig i snart två månader så har hon ändrats mycket och hon litar på mig mera och mera och hon har även kunnat acceptera att dom andra hundarna ligger bredvid henne och att man inte behöver vakta mat och godis. Flisan har varit till stor hjälp till att få Jackie till att våga att ta lite egna beslut och Orvar är den som hon har störst respekt för. Rocky har också varit en stor inverkan på henne, då hon innan kom till mig så blev hon biten av en dp, men Rocky har de aldrig varit några problem med utan hon verkar gilla honom.
Ja tränar just nu mycket på att inte vakta mat, godis, leksaker eller oss. De går bättre och bättre, men träffar vi andra hundar så kan hon göra utfall och spänna upp sig.
Vi tränar också på att kunna vara lösa och komma när ja ropar. Hon har nämligen inte varit lös tidigare och nu så går hon alltid lös när vi är i skogen, så de går bara bättre o bättre.
 
De var en kort presentation om henne undrar ni något är de bara o fråga.

Bilderna som ni kan se här nere är på Orvar den vita, Flisan den ljusa och Jackie den svarta.
 
 
 

Kommentarer
Anonym

va kommer dom från för kennel? alla tre? :)

Svar: Jag vill väldigt gärna se vem du är innan jag svarar!
Sandra

2013-01-02 @ 19:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback