Klickerträning

Vi började med klicker ganska så snart efter jag fick hem Rocky. Men min okunskap gjorde att jag inte riktigt visste hur jag skulle gå vidare. Men så hösten 2012 så tänkte jag testa igen och fick hjälp med att klicka in honom. Började använda mig av en target-klicker och klickade lite i reklamen på tv hemma.
 
Jag vet inte vad som hände men som allting annat så släppte även detta för oss den hösten och vi gick framåt hela tiden. Vi tränade target och tanken med det är att han en dag ska lära sig att stänga lådor och luckor. Men dit har vi inte kommit än.
 
Med hjälp av den så tränade vi in både nudda med nosen där jag pekar, gå runt konan som sen utvecklades till gå runt mig och slalom mellan benen.
 
Idag lyssnar Rocky till klicket jättebra och förstår vad det menas. Han börjar göra saker själv för att få beröm och är hundra gånger positivare och gladare till trickträning.
 
Jag kan varmt rekomendera den HÄR target-klickern till er alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback