En plats Rocky har besökt

Rocky får följa med på mycket saker. För mig är det viktigt att min hund klarar av situationer som kan hända här i livet. Jag anser att en hund inte bör vistas endast hemmatill och de vägar man går under promenader. Jag vill ha en hund som klarar av situationer som folkmassor, musik och andra hundar. Jag vill att han ska uppleva så mycket som möjligt, gå i gallertrappa, klättra och gå långt.
 
Sent i våras 2012, tidig sommar begav vi oss mot Omberg jag, Maria och alla våra hundar. En dag med bergsklättring och långa promenader. Vi gick hela dagen och vi hade en sån underbar dag tillsammans. Det är sådana här tillfällen man får starkare relation till sin hund.
 
Under denna dagen gjorde vi div utmaningar. Han fick gå i gallertrappa, sitta på en stor trästam tillsammans med sina vänner, klättra, gå i ruiner och massa annat skoj.
Rocky trivs med att få följa med överallt. Han är van vid att kunna plockas med och accepterar det med glädje.
 
Den här dagen i Omberg, det är en dag som jag kommer minnas länge. En dag som stärkte vår relation lite ytterigare och symboliserar total glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback