Dagens tips - Godis

Nu tänkte jag ge er ett litet tips. När du tränar med din hund ger du den ofta godis som belöning om den inte tar leksaker. Men hur stora är egentligen godisbitarna? Hunden ska ju inte bli mätt på godiset eller hur? Frolic kan du lätt dela i flera bitar, varför inte klippa Beefsticken i mindre bitar också. Jag personligen kör på små hundben som jag redan från början klipper isär mitt itu. Leversnittar är inget bra träningsgodis för oss. Stora, torra och hårda för lilla Rocky. Vilket resulterar till att han måste stanna och tugga några sekunder. Inte så praktiskt om du tränar agillity.

Ju godare godis du har destå mer vill hunden ha det, det resulterar givetvis till att hunden då försöker ännu mer för att göra rätt.

Varför alltid ha samma godisar? Jag har en hel 15 literslåda full med Rockys alla ben och godisar. Träningsgodis, annat godis, vardagstugg, lyxtugg, tandhygientugg mm mm. Jag är noga med att variera godiet så han inte tröttnar, gör det du också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback