Dagens Lördag

I förmiddags kom Maria hit ut och hämtade mig och Rocky. Vi fortsatte in till Norrköping där vi planerat att gå i Norrköping city och åka spårvagn, för att sedan låta dom springa av sig i en rastgård innan vi slutligen skulle ta ett stopp i djuraffären.
Men så långt kom vi inte. Vi fick en underbar promenad inne i stan. Den är till för Flisan, hon behöver miljötränas på ljud och mycket människor. Idag slog hon inte helt av, hon tog fortfarande emot kommandon och belöningar så ett stag framåt. Men vi beslutade oss för att hon inte riktigt var redo för en spårvagnstur. Men vi fick våran stadspromenad och den tog längre tid än vi väntat oss. Omkring 1 timma var vi inne sen var vi stelfrusna och kände inte alls för att stå still i en rastgård. Till och med Flisan var trött och vi åkte rakt förbi rastgården och raka vägen till djuraffären. Jag hade tänkt att vara duktig idag och inte köpa en massa, och det höll jag. Jag lämnade nämligen kortet hemma och hade endast några få kronor med mig men väl hemma igen så hade jag inte gjort av med en enda krona under en heldag i Norrköping. Känner mig lite stolt faktiskt.
 
Den här dagen var ju tänkt att det skulle vara en aktiveringsdag, och visst det blev det men inte lika mycket som jag tänkt mig. Så när vi kom hem ordnade jag upp ett lekland till Rocky och det är ju bland det bästa han vet. Vid dessa tillfällen får han riktigt arbeta med hjärna och nosen.
Det var en korg fylld med ihopknöglade papper och godis i botten, ett kycklingtugg inlindat i kartong, toarullar med godis i, hängande petflaskor med godis i, godis under konorna och under burkar, i handduken fanns godis och så självklart alla hans aktiveringsbrädor.
Jag kan berätta att han höll på i över 30 minuter och efter det tyckte han att matte skulle städa...
Den här helgen är planerad som så att idag var det huvudträning som gällde. Mycket hjärnaktivitet och tänk. I morgon kör vi på att trötta ut kroppen lite med pulkadragning, långpromenad och andra roliga övningar. Man kan ju inte komma ifrån att det blir huvudträning även där. Men jag vet att han klarar det och han tycker ju det är så kul att få jobba den där lille krabaten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback