Vår katt Zezzan

Det här är vår katt Zezzan! Även hon kom till oss som vanvårdad. Hon var så liten och spinkig men trots det såg hon äldre ut än just 13 veckor. Över ryggen var hon som ett upp och ner vänt V, så spetsig över ryggen var hon. Inga muskler eller fett alls på kroppen.
Jag fick veta av hon som sålde dessa katter (en hel kull) att Zez mamma blev dräktig och det hade familjen som äger kattmamman inte lust med och tänkte skjuta kattungarna när dom föddes.
Den här kvinnan som då sålde kattungarna berättade för mig att kattungarna suttit i en hönsnätsbur på en gård och varken fått mat eller vatten. Så katterna var magra och dana.
När jag fick hem lilla Zez så fick hon mat men sen blev jag orolig att hon blivit förstoppad, efter det att hon hade kalkbrist för att till slut hamna hos veterinären redan första veckan och få konstaterat att katten hade öronskabb.
 
Zezzan är idag en liten men kompakt katt utan några större men, men hon har inget stopp när det gäller mat. Den här katten hon äter och äter allt hon kommer över. Men vad skulle jag göra utan vår fina katt?!
 
Zez är utekatt och springer in och ut som hon själv vill eftersom hon har en kattlucka. Hennes bästa vän är såklart Rocky, det är den enda hon vågar träffa. Så fort hon ser någon komma smiter hon iväg och gömmer sig.
Men så fort jag kommer hem med bilen så kommer hon springandes och möter mig. Är det inte för härligt, en katt som kommer och möter en efter jobbet.
 
Zez & Rocky är bästa vänner. Rocky börjar alltid dagen med att ge sin kattkompis en massa kärleksbett och sen blir det en och annan brottningsmatch här på kvällarna. Zez har aldrig gjort Rocky illa, hon använder aldrig klorna när dom leker, inte ens när Rocky trycker ner sitt huvud mellan hennes tassar eller drar omkring henne i svansen. Ja ni läste rätt! Rocky har dragit runt Zez på golvet i hennes svans.
Ibland kommer katten farandes med hunden efter, ibland är det hunden som kommer med katten efter sig. Dom här två gillar varandra skarpt.
 
Hihi jag kommer så väl ihåg när Zez var liten. Hon fick plats i min ena hand.
Rocky ligger och sover i soffan och Zez står på ryggstödet och jag ser på henne att hon tänker attakera den sovande hunden. Hon tar sats, böjer sig ner och hoppar rakt ut och rakt på Rocky. Hahaha. Ja så där har dom hållt på.
 
Vad jag älskar mina små hjärtan <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback