Min drömhund

Innan jag skaffade hund så sa jag att jag inte skulle ha en liten hund och absolut inte en omplacering. Det för att jag vill ha en ordentlig hund att arbeta med och så hade jag dålig erfarenhet av små bitska hundar som bara skäller och skäller. Ja den tanken gick upp i rök. Men vad gör det, jag fick min underbara hund Rocky. Ingen annan skulle kunna ersätta honom, han är mitt allt och den hunden som lärt mig allt jag vet. Rocky kommer alltid vara nummer ett för mig.
 
Men som jag sa, jag ville igentligen inte ha en liten hund. Jag är en storhundsmänniska, det har varit hela mitt liv.
Jag har alltid varit mycket för lydnad och tränat både schäfer/labrador, flat, amstaff och rottweiler.
 
Min drömhund som ung har alltid varit en schäfer, rottweiler och amstaff.
Jag har ett hjärta som brinner för tjänstehundar och dess arbetsuppgifter. Det är en dröm som fortfarande finns kvar. Jag vill träna räddning!
 
Idag finns fortfarande schäfer, rottweiler, amstaff kvar i mitt hjärta. Men vissa av dom har jag fått lära mig att inse att en sån kommer det aldrig bli av olika anledningar.
Nu är ingen av dom den hundrasen som mitt hjärta klappar mest för, för det är dobermannen!
 
Min framtida drömhund är en brun dobermanntik som jag kan träna räddning med och utföra den del av lydnad jag inte kan med Rocky. Rocky är lite speciell och klarar inte av den träning jag vill. Han blir bara rädd, trots att jag är glad och framåt.Jag vill inte att han ska fara illa. Idagsläget tränar vi endast på hans villkor för att förstärka hans osäkerhet.
Men en dobermann skulle ha det temperamentet som jag vill ha, lite lik Rocky på ett sätt.

Kommentarer
Moa

fin blogg :)
hoppas du mår bra"

2013-03-02 @ 13:17:23 | http://gotlandsfototjej97.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback