Kontorsråtta till garagenisse

Idag har Rocky fått vara med på jobbet, lite gnissligt men han sköter sig finfint.
Han har idag fått utfortska lite nya delar av jobbet. Har ju inte velat ha med honom in i garaget, dammsugaren och andra maskiner låter så mycket och Rocky klarar inte av dammsugaren hemma så jag har inte velat ha med honom där in. Men idag fick han följa med, och bara jag tog det lugnt med slangen och vart jag höll dammsugaren så gick det super. Han satt där och tittade på när jag sprang där fram och tillbaka.
 
Kollegerna tog lunch, jag äter vanligtvis senare då jag börjar senare än dom och jag jobbar även längre än dom. Så när dom åt mat så var jag ute och tvättade bil lite. Kom tillbaka till kontoret och då dyker det upp ett huvud från kollegans knä. Hehe, sen blev han en studdsboll när han såg att  matte komtillbaka och då kunde inte kollegan hålla tillbaka honom. Rocky rusar ner för trappan och blev jätteglad över att få träffa mig. Älskade hund. Vad skulle jag göra utan honom.
 
Chefen hade kommit hem efter en liten minisemester när jag var ute på eftermiddagen. Alla andra hade gått hem så det var bara Rocky på kontoret. Chefen hade satt sig framför datorn och knappat. Det var inte förän jag kom och Rocky började gnissla lite som chefen frågade ``Har han varit här hela tiden?´´ Haha Rocky hade inte sagt ett knyst under den tiden chefen suttit där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback