Hur tränar jag?

Jag som person är mycket för att hunden ska klara av alla situationer utan problem. Därför tränar jag väldigt mycket i olika miljöer och kanske sån träning som många hundägare ibland glömmer bort eller inte gör. För en tid sen bandagetränade jag Rocky, målet med den träningen är att han den dag han skadar sig eller liknande ska kunna acceptera att ha bandage på sig. Jag vill inte förvärra situationen om han är skadad och då även ha ett bandage på sig som kan påverka situationen ännu mer.
 
Jag vill som sagt va ha en hund som kan gå fram överallt. Vi går i gallertrappa, över stock och sten och klättrar i berg. Inne i storstaden hoppar vi på bänkar och lär oss att vara passiva bland folkmassor på café och restauranger.
Jag vill göra så mycket som möjligt med Rocky, åka tåg, spårvagn, buss. Jag anser att av träning mår alla hundar bra. Man kan alltid hitta något nytt att träna på. Och min träning går mestadels ut på att fungera och må bra i alla situationer han utsätts för. Men i grund och botten handlar det om att hunden ska må bra. För det är ju det vi tränar för.
 
Rocky som individ behöver sin träning, sin dos av motion. Han har problem med kroppen och jag tänker mycket utifrån vad han klarar av och hur jag ska bygga upp hans kropp för att han ska må som bäst.
Rocky går först, han ska må bra och det är min plikt att se till att han gör det!
 
Enkelt sagt, jag tränar utifrån vad jag anser att min hund behöver. Min hund ska inte fara mer illa i sitt liv än vad han gjort och därför måste man tänka sig in i hur hunden har det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback