Likheter mellan Hund & Ägare

En hund avslöjar oftast hur sin ägare är som människa. Har ni tänkt på det?
Hunden är anpassningsbar och tar efter sin ägare. Detta har jag börjat tänka allt mer och mer på den senaste tiden. Hur beter vi människor oss igen.
 
Jag har ett par exempel som jag tydligt ser likheten mellan hund och ägare. Jag är en av dom!
Jag var och har alltid varit en osäker, stressad och rädd person. Hur blev min hund? Jo han var likadan och det var inte förän jag började ta tag i mitt eget liv som Rocky började utvecklas han med. Jag är helt olik mig själv nu från för ett år sen. Samma sak med Rocky!
 
Jag har en bekant, personen jag pratar om har hundar som aldrig kan slappna av, skäller, gnäller och är ivriga mest hela tiden. Varför det? Jo för ägaren är precis likadan. Personen pratar så man knappt hinner med att höra, kan inte sitta still och är på helspänn hela tiden.
 
Men så det bästa! Oavsett vilken hundras det än är så gör man hunden till det man själv vill.
Skulle ni tex kalla Rocky för en Dvärgpinscher?
Jag har hört många gånger att han är så lydig, tyst och duktig. Det kanske inte är rastypiskt, men det är så jag vill ha min hund. Jag vill ha en lydig hund som inte skäller på allt och alla. Inte alls en ättrig och skällig hund som många småhundar är. Det är stressframkallande för mig!
 
För mig är det så självklart att hunden inte ska sitta och tigga vid matbordet tex så därför finns det inte på kartan att hunden ska vara vid bordet när man äter.
 
Jag har fått höra en historia om en kvinna som hade en dobermann. På deras promenader gick hunden alltid lös och ALLTID lunkandes några meter bakom matte. Kvinnan köpte sig ytterligare en dobermann och även denna går nu lunkandes bakom matte precis som den andra hunden.
Vad säger det om kvinnan?
 
Så kom ihåg, en hund avslöjar väldigt tydligt hur du är som människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback