Hjortar & Snö

Hallå där i vinterrusket!
Det har snöat här i över ett dygn nu och vi har hur mycket snö som helst! För bara några dagar sen hade vi nästan ingen och jag trode våren var påväg. Men icke, det kom mer underbar snö och jag får behålla min vinterkänsla ett tag till. Men efter vintersemestern kan det få bli vår tycket jag!
 
Igårkväll när jag hämtade Rocky efter jobbet så stod vi utanför hennes lägenhet och pratade. Maria har börjat våga ha Rocky lös några meter ut från huset och han lyssnar jättebra på henne. Jättekul verkligen!
Vi stod där och pratade och rätt som det var så lägger jag märke till något som stod endast 40-50 meter ifrån oss. Där stod tre stycken hjortar!!! Och jag plockar genast upp lilla Rocky som var lös.
Jag blev helt paff och destå mer när Maria säger att dom nästan är tama. Maria och jag vi gick fram med hundar och allt. Flisan skällde och Rocky han kravlade som jag vet inte vad i min famn. Vi kom så nära som va 20 meter ifrån dom innan dom lugnt traskade åt ett annat håll. Gissa om jag blev paff. Tre hundar och två människor kommer och dom bara stod där och åt mat lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback