Arbetsvilja till tusen

Jag måste dela med mig av kvällens underbara träning till er!
Jo det var så här. Jag började 30 minuter tidigare idag och fick då självklart sluta 30 minuter tidigare. Det resulterade att jag för en gång skull han sluta innan solen gick ner. Så jag skyndade mig hem för att hämta Rocky för att därefter genomföra en riktig genomkörare med Rocky, fysiskt sett! Först ut blev en runda med pulkan.
Jo visst blev det fysiskt, men tjena vilket tempo han valde. Jag lät honom välja tempo själv och tränade på att få honom framför mig. Han är annars väldigt fastklistrad vid min sida och jag har haft stora problem med det momentet tidigare.
Men idag, åh så stolt jag är över honom. Jag småjoggade/sprang bakom pulkan näst intill hela vägen och kunde prata och visa vägen samt styra honom helt utan problem utan att han varken vänder om för att inta fotposition som han så gärna vill eller springer iväg från mig.
Det blev ett riktigt konditionspass för oss båda. Till nästa gång så måste jag böja lägga på lite vikt i pulkan, för snart hinner matte inte med längre!
Hem igen och då svidade vi om och tog med oss klövjeväskan ut på samma vända. Packade i den lite vantar mer än vanligt för lite mer vikt men trots det så fick matte åter igen en rask promenad med sin hund.
Han gick lös båda vändorna  och sista biten fick han springa av sig utan utrustning och vi tränade på hans absoluta styrka inom träning. Inkallning har blivit en favorit och eftersom han hade så mycket spring i benen han det bli många sådanna på vägen hem. Han gav verkligen allt idag.
Vi fortsatte lite hemma med trick och jag vet inte vad jag ska säga. Men min hund bokstavligen slängde sig på golvet när jag komenderade ``ligg´´ från stående position.
Från ``ligg´´ till ``Stå´´ där hade han en sån spänst att han studdsade upp på benen och nästan lyfte från golvet. Wow! Jag är imponerad över min hund. Han var verkligen arbetsvillig till tusen idag!
Tillslut som avslutning fick han arbeta med en fylld tuggsko och det var gott sa han!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback