Stort bildinlägg fyllt med glädje

I förmiddags kom Jenny och alla hennes hundar. 3 eurasiervalpar på 5 månader, Aurora, Alwia ``Leha´´ och ``Loke´´ som jag inte kommer på riktiga namnet på. Sen mamma Faith och dvärgpinschern Zorro. Jag träffade dessa i sommras och då fanns det en liten tik som valde mig och det var just Alwia ``Leha´´. Hon följde med idag och åter igen klickade vi. Har fallit helt för henne! Idag kunde man även se att Rocky och hon klickade otroligt bra! Det är alltså Leha och Rocky på översta bilden!
Jag är otroligt stolt över min vovve idag, ni förstår inte! Rocky är inte social för fem öre när man är ute och går löst och har andra hundar med sig. Han håller sig på långa vägar ifrån. Annat när det bra är han och jag ev en person till. Men finns det en hund till på vår promenad så håller han sig längre ifrån mig. Idag gick alla 6 lösa hundarna i pricnip i flock hela rundan. Och det var ingen dålig runda vi tog! Alla höll ihop, fast vi fick ropa tillbaka dom några gånger då vi inte han med i deras tepo. 5 lösa hundar och en kopplad, är det inte underbart?! Så fantastiskt underbart att ha så många hundar omkring sig på samma gång. Det var en riktigt trevlig och glad promenad vi fick tillsammans med våra fyrbenta vänner. Och så tittade solen fram lite ibland också, kunde inte blivit bättre!
Självklart åkte kameran med och det knäpptes bra många kort på dom alla, men det är en som utärker sig lite extra och det är just Leha. Hon var med på de flesta bilder tyckte jag. Hehe. Idag är jag lite extra ledsen över att jag inte köpte henne, när hon klickar med både mig och Rocky. Det känns surt och så ska hon vara så där vacker!
 

Kommentarer
Jenny

Vilka härliga bilder :-) tack för en oerhört trevlig dag. Valparna är igång här igen och leker. Dem sov gott i bilen hem så nu är dem igång igen. Kram

2013-12-07 @ 15:51:10
lina

Fasiken så läcker hon är. Älskar teckningen.
Är de en framtida hund kanske??

Svar: Jag ska vara ärlig, vi är inga pälsmänniskor, jag tycker det är otroligt vackert med päls men skulle på panik med päls överallt omkring mig. Men enligt Jenny så fäller dom MASSOR endast en gång per år. Sen gillar jag inte pälsen eftersom den drar in på mycket smuts och du skulle sett på golvet här efter vi varit ute och busat i snön idag. 6 blöta och kalla hundar varav 4 av dom var med denna päls. Det var dyngblött på golvet!Men Alwia som hon heter för mig ``Leha´´ valde mig som valp och jag blev störtkär i henne redan då. Och inte sämre blev det idag när hon både var runt mig hela tiden och klickade helt med Rocky. Alwia har kommit tillbaka men ska till ny familj nu som ska ha henne på prov. Kommer hon iaf tillbaka efter det så vet jag inte om jag kan hålla mig!!! Jag älskar denna hunden, hon är inte bara fin vacker och otroligt snygg utan det att hon faktiskt valde både mig och Rocky fast vi inte skulle ha någon hund. Det är DET jag vill, jag vill att hunden väljer mig och min hund, det är en otrolig känsla! Sen att hon verkar vara en aktiv och väldigt glad hund som framstår som familjehund gör ju inte saken bättre. Med andra ord, hon har allt jag söker förutom pälsen...Det är ju fel att säga att jag faktiskt hoppas att mannen som är lite allergisk inte tål henne och hon kommer tillbaka. Ups!
Sandra

2013-12-07 @ 16:36:34 | http://luzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback