Min vän Jenny & Jag träffades på ett lite annorlunda sätt kan man säga

Ja historian om hur jag och Jenny kom i kontakt med varandra är ju lite speciell. 
När Rocky kom till mig var det ett evigt hallåande så fort vi kom och gick någonstans. Många kände igen Rocky och kom fram för att säga ``Är det inte Rocky?´´ Jag fick stöta på många personer på den vägen som haft kontakt med honom tidigare. Jag fick höra från en man som kom fram på så sätt att han redan då tyckte sig se skillnad på honom, senast han hade sett Rocky hade han skällt och jagat löv som en tok. Där ibland även en gammal granne till Rockys förra ägares mamma mfl. Tyvärr var det oftast den typen som man ser på att något inte stämmer, vi pratar drogmissbrukare osv. 
Men så en dag kom det fram ytterligare en kvinna, hon blev så glad över att se oss, riktigt sådär sprudlande glad. Även hon ställde frågan om det inte var Rocky. Jojomen, det var allt Rocky. Därefter plockade hon fram ett telefonnummer och gav till mig och sa ``Ring Jenny, det är min dotter´´. Och berättade att Jenny ett år tidigare hade planer att ta med sig min Rocky hem, men så bev det inte av. Jag ringde upp Jenny som var minst lika glad om inte lite förvånad när en främmande männska ringde sådär. Men vi pratade på länge och jag fick genom henne veta en hel del om Rockys tidigare liv. Däribland hur Rocky suttit i hälarna på folk blivit lämnad ensam. Jenny känner folk som känner folk som känner Rockys förra ägare om jag förstått det rätt. Rätta mig nu Jenny om jag har fel!
Där vi bor, eller ja när Jenny också bodde där jag bor så verkar alla ha en tråd till någon. Jag har faktiskt stött på personen som Rocky suttit i hälarna på. Ett riktigt spindelnät är vad det är, till skillnad från stora Linköping som jag är född och uppvuxen i. 
Men iaf, Jenny och jag pratade på och vi bestämde träff. Därefter började vi träffas mer och mer helt enkelt. På den vägen hittade jag och Jenny varandra. Lite annorlunda sett att träffas på.

Kommentarer
Jenny

Ja det stämmer jobbade med en nära bekant till Rockys förra familj. Det var ett spännande samtal den dagen. Kan det vara en 3-4 år sen? Tiden går fort. Är så glad att han hamnade hos dig :-)

2013-12-17 @ 12:26:37
Jenny

Ja det stämmer jobbade med en nära bekant till Rockys förra familj. Det var ett spännande samtal den dagen. Kan det vara en 3-4 år sen? Tiden går fort. Är så glad att han hamnade hos dig :-)

2013-12-17 @ 12:26:37
Jenny

Ja det stämmer jobbade med en nära bekant till Rockys förra familj. Det var ett spännande samtal den dagen. Kan det vara en 3-4 år sen? Tiden går fort. Är så glad att han hamnade hos dig :-)

2013-12-17 @ 12:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback