Min åsikt om..

Miljöträning!
I mina ögon är det den bästa träningen av dom alla. Att kunna åka omkring till olika platser och ta med hunden överallt utan att dom ska stressa ihjäl och oroa sig för nya platser. Nej, miljöträning är för mig både det mest givande träningen man kan ha och den mest roligaste. 
Men sen är ju jag som jag är, jag vill ju ha en hund som går fram i alla lägen.
 
Att besöka olika platser, skog, stad och andra platser är så fruktansvärt givande, bra för både hund och människa. Man kan hitta så mycket roliga saker och det bästa av allt. man gör saker ihop! 
 
Jag tycker det är mycket viktigt att göra saker tillsammans, det stärker banden ellan hund och människa och man får se sig om ist för att bara vara på samma träningsplats och promenadrunda hela tiden. 
 
Är det något jag skulle vilja uppleva med Rocky det är nog endå att få leka ``militär´´ ute i skogen några dagar. Det hade varit kul att få uppleva, men även att få åka tillbaka och gå på Omberg igen hade varit trevligt. Jag skulle vilja göra så mycket med Rocky, få uppleva allt mellan himmel och jord. 
 
Själv blir jag bara glad när jag tänker på vilket givande och rikt liv jag än så länge har lyckats ge min hund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback