Vår senaste tid

Hej och hå! Här har vi haft fullt upp de senaste dagarna och bloggen har legat lite i vila på grund av det. Men så blir det ju ibland. Livet går ju upp och ner hela tiden.
I onsdags kväll kom äntligen min sambo och Rockys husse hem efter 8½ vecka i Gaza. Till en början reagerade Rocky som vanligt med rädsla men det släppte ovanligt fort den här gången. Otroligt skönt verkligen! Rocky har vi skämt bort massor med att sova i sängen och då väljer han att sova vid husses ben. 
 
Det har varit väldigt mycket farande både för vår del och för Rockys den senaste tiden. I söndags var vi på lilljulafton hos sambons mor och på kväll planerade vi att gå på bio, jag hade inte hjärta till att lämna Rocky i bilen under den 2 timmar och 42 minuter långa Hobbitdel 2 filmen och hittade till en början ingen hundvakt. Men så hörde Jenny av sig och ville ta hand om honom. Sen kom det att hon gärna ville ha honom under natten också, och visst gick det. Rocky hade helt klart fått det bättre hos henne och hundarna än hos mig då jag skulle jobba dagen där på. Rocky stannade hos Jenny och hundarna och efter allt jag hört så har han haft det toppen. Lekt och busat massor och fått en mils lång promenad och mycket kärlek. 
Det var en trött Rocky vi hämtade på måndagskvällen efter jag slutat vid lunch. Hem och göra sig iordning och så fick vi lite snabbesök av Bibbi som hade med sig sin 9-veckor valp, en border collie. Otroligt söt och Rocky och Best klickade, dom lekte och Best verkade gilla Rocky massor. Sen for vi vidare till sambons far och sambo och deras två pulihundar för lite julfirande för att senare på kvällen köra mot Linköping och störta i säng hos min mamma i gästrummet. Det är andra året i rad jag får vakna upp på julaftons morgon med min familj och det är så underbart mysigt. Julafton spenderades hemma hos min mamma och då upptäcktes att Rocky inte hade något koppel med sig. Han går ju mycket lös och kopplet hade blivit kvar i Söderköping hos Jenny när han var där. Men har man en liten och väldigt snäll hund så fungerar rött presentsnöre knutet i finhalsbandet. Självklart lyckades jag lägga ifrån mig kameran i Grytgöl hos sambons far så inga kamerabilder är tagna denna jul. Så mobilen har varit i högsta hugg.



Jag är jättenöjd med klapparna jag fick i jul. Fick bland annat en hundbok ``Lugn och fokuserad hund´´, lite kläder, presentkort och en jättebra pannlampa. Hihi, nu behöver Sandra inte vara mörkrädd längre inte. Det är som att stå framför en bil med hellyset på. Natt blir till dag. Underbar verkligen! Lite fina smycken fick jag också och saker till fina husvagnen. 

Igår den 25:e åkte vi hem till min far och firade jul en sväng och där fick jag lite strumpor, presentkort, fin ljusprydnad, god mat och trevligt sällskap av pappa familj. På kvällen åkte vi sen hem till oss igen. 
 
Idag när jag nödhandlade lite till kylen hemma så hittade jag kycklingfärs på nedsatt pris. Gissa om alla tre fick följa med hem, nöjd och glad matte. I eftermiddags var vi till Norrköping och köpte innertak tillsammans med halva Norrköping tror jag. Det köptes tak och jag smet även in i djuraffären för tt köpa plaque off och så blev det även något jag länge funderat på att köpa men inte blivit av. Nu ska här tränas, och träning ett har redan blivit av och den gick super. Mitt mål var att träna in target på den och som belöning blev det kycklingfärs. Det var populärt för hej och hå vad det gick framåt! Vi ska göra lite fler kortträningar under kvällen och matte ska försöka rikta in sin lille vän att det är nosduttar det gäller och inte ta med tassen ju roligare det blir. 
Här hemma nu kanske man ska passa på att försvåra våran träning på annat. Husse och daghusse sätter innertak och väsnas en del. Eller så passar vi på att träna nosduttar mellan varven när dom inte lever rövare på sågen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback