Att utmana sig själv

Att utmana sig själv är något jag måste göra för att hitta motivationen, annras händer det verkligen ingenting från min sida och jag tappar lätt motivationen. Då blir det halvtaskiga träningar och det är aldrig bra. 
Jag skriver upp punkter på en lista över saker jag vill ha gjort. Ju fler punkter jag kan bocka av destå mer motiverad blir jag. 
Som nu på helgerna, min lista innehåller saker som jag inte hinner eller orkar med under vardagarna efter jobbet och saker som jag går och stör mig på som att ``Ahh det måste jag plocka undan´´ för att jag går och retar mig på det. Eller kanske att jag ser att akvariet börjar bli skitigt, ja då skrivs även det upp på listan. Även enkla saker som att måla naglarna finns på listan. Jag är gammal nagelbitare sen många år tillbaka men nu har jag hittat ett sätt som får mig att sluta, därför är det mycket viktigt att just måla naglarna. 
 
Att skriva lista är som sagt ett mycket bra sätt för mig att bli peppad. Jag kan sitta och skriva långa långa listor på allt verkligen. Men viktigast är nog att inte skriva för mycket, att skriva upp saker som man vet klarar av. Det får ju inte bli jobbigt och det måste gå att genomföra. 
 
Idag är jag sjukt sugen på kortkortisträningar. Jag vill ha mycket att välja mellan och frågar därför er om ni kan komma med tips på roliga övningar. Det kan vara allt från trick till annan träning. Så, kom igen nu, vem kan komma på flest aktiveringar, vem kommer på den tokigaste? I slutet av veckan korar jag dessa två med en länkning som tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback