Terapihund

Enda sen Elliot åkte till sina nya ägare har Rocky och jag kommit varandra närmare. Eller, kanske inte närmare än vanligt men jag kan inte slita mig ifrån honom. Kan inte sluta krama om honom och skämma bort honom. Rocky är verkligen min terapihund, han är min styrka.
 
Rocky har varit med på jobbet idag, det gick som vanligt alldeles utmärkt.
Jag fick en kommentar från dem större chefen härom dagen. Jag kollar alltid läget dagen innan om han kan följa med eller inte. Då svarar den större chefen med ``Han kan väl alltid följa med?´´
Det känns så skönt att alla på jobbet är med på att han kommer lite då och då. Ännu härligare när större chefen säger att han har mer pli på min hund än på sin flickväns föräldrars. Hihi!
 
Eftersom jag ofta håller till i garaget och inte alltid tar med mig Rocky in av olika anledningar så lämnar jag honom inne på kontoret. Ibland kan jag titta in och se honom ligga i knät på kollegan vid datorn, ibland ser jag större chefen sitta och gulla med honom och så ett och annat gullprat med honom från alla.
Men det som gör mig mest stolt det är att kollegan alltid blir överlycklig så fort hon ser honom och rusar fram till honom med ett stort leende. Det gör mig glad att Rocky även gör stor inverkan på fler än jag. Han är verkligen en terapihund, min Rocky <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback