Långfredagens äventyr

Ja eftersom jag inte haft internet på ett bra tag så har jag inte kunnat varken skriva eller visa bilder på allt som hänt den senaste tiden. Men ibland kan det nog vara bra med ett litet uppehåll.
 
Långfredagen förra veckan hade Maria och jag planerat ett dag full av aktivering för hundarna. Vi var och köpte busskort och åkte buss in till Norrköping. Något nytt för Marias två hundar, Rocky han har ju åkt buss förr. Allt gick jättebra verkligen.
 
Vi gick av bussen och gick en bit mot hundrastgården och hoppades på att vi skulle få vara själva där. Det är oftast inget bra folk som håller till där och vi har blivit varnade för hundägare som säger att deras hundar är snälla och sen slutar det med att någon hund får åka till veterinären. Men hundrastgården, den är superfin och jättebra. När vi kommer närmare ser vi att vi inte är ensamma. Jag upplever hunden i rastgården som osäker och något valpig med ett kroppsspråk som jag anser respektlöst och utan lydnad. Maria och jag ändrar våra planer och promenerar vidare hela 6 km i stadsmiljö.
 Vi kom slutligen tillbaka till hundrastgården. Denna gång tom. Vi lät hundarna springa av sig och därefter fick dom använda näsan lite och leta godis.
Har ni sett så fin i kroppen min vackra hund har blivit?! Slank och välmusklad som tusan.
Och kolla in steget! Önskar jag hade papper på honom, då hade jag varit aktiv utställare! Han är så snygg min lille vän.
 
Medans hundarna nosde omkring efter godis i rasthagen så passade jag och Maria på att fika på vårt medhavda fika vi hade med oss. Vi satt där i hagen och njöt massor tills kylan tog över och vi började gå. Nästa stopp blev på Mc Donalds där vi åter igen tog en fika på varm paj och chilicheese innan vi promenerade mot djuraffären för att storhandla. Något jag sett fram emot massor. Rockys godislåda har nämligen blivit tom, hade ju inte så mycket pengar förra månaden och då sjönk nivån ganska fort. Vi gick där inne ett bra tag med hundarna, det var ena trötta hundar vi hade. Så fort vi stannade så la sig alla hundarna ner. Haha. Inte så konstigt iofs, vi hade gps:en på hela dagen och vi slutade på hela 1 mil i stadsmiljö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback