3 Veckors övning

Hej igen!
Nu är jag hemma på min andra permision. Dom senaste veckorna har jag spenderat tillsammans med mitt kompani i Skillingaryd på övning. Ni nu som läst i tidningarna vet kanske då vad som hänt, för er som inte vet så hände det en ganska så allvarlig händelse natten den 29 augusti. En våldtäkt inom kompaniet skakade oss. Allt är nu fixat och personen som gjorde det är inte kvar hos oss längre och kommer inte komma tillbaka till oss.

Tänkte berätta lite kort vad jag fått vara med om under mina veckor i Skillingaryd.
Vi har haft en hel del skjutövningar, rest tält och byggt olika saker i skogen. Vi har haft överlevnad några dagar, det var några dagar då vi fick leva helt av naturens tillgångar. Vi hade endast med oss en värmetröja, regnställ, kniv, vapen och tändstål mm. Vi byggde våra egna bivacker av slanor med granris, satt eldvakt under nätterna när vi bodde flera tillsammans och gick längre sträckor. Tyvärr sviker min kropp mig, är trött konstant och bara så enkla saker som att gå och följa med i tempot fungerar inte. Gå uppför i trappor tar lång tid och att gå fort finns inte på min lista just nu. Min kropp är trött, den orkar inte mer. Så nu är det så att jag har fått avbryta en del övningar som skjutningar pga skada, får inte bära packning och på pappret står ``endast tioretiska övningar´´
Då den där sista dagen på överlevnaden, tredje dagen, då vi endast fått lite, lite fisk sen övningens början den var seg. Så seg har jag nog aldrig varit, att inte ens orka hålla upp huvudet. Det var tufft!

Nu i fredags fick jag även veta det att jag inte ligger inne som gruppbefäl längre, dom anser att mina höfter och rygg som jag har problem med inte kommer klara av det =( Mycket tråkigt tycker jag, men å andra sidan så kommer jag köra en hel del mer nu. Kommer få ta CE-kort istället, innan skulle jag endast få ta C-kort. Ska bli kul och bäst är nästan att jag kommer kunna komma hem fler helger än innan.

Nu är jag hemma igen som sagt, väldigt skönt! Sitter hemma hos min älskade Robin som jag saknat så. Men nu kommer det inte bli några längre veckor för min del framöver då jag kommer att komma hem varje helg fram till jul förutom en då jag har helgtjänst. Såå skönt!! Och ännu bättre, till nästa resa kommer datorn följa med mig också. Så nu kan ni prata med mig mer och är det något ni undrar över så fråga gärna. Svarar mer än gärna på frågor.

Hejdå, skriver snart igen!

Kommentarer
Robin

Det kommer att gå bra ska du se:)

2009-09-07 @ 19:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback