2 veckor grönklädd

Hej kära läsare!
Nu är jag hemma igen, efter två långa och mycket stressiga veckor på F17 är det nu skönt att få komma hem och vila lite. För er som inte följt bloggen så har jag precis börjat min utbildning i lumpen där jag framöver ska bli transportgruppchef, förare.

Pga regler och lagar så kommer det inga bilder läggas upp under den första tiden. Det för att vi inte får använda våra egna kameror då det är kameraförbud på vissa platser. Så ni är medvetna om det! Men nu är det så här att jag har ansökt om plutonens egna kamera och ta kort med, så bilder kommer men inte innom dom första 3 veckorna då vi kommer att åka på övning dom närmsta veckorna.

Dom två veckorna som gått har jag haft blandade känslor, ena dagen är allt helt underbart och verkligen jättekul, medans vissa dagar då jag bara vill hem för att allt bara är så jobbigt. Måste säga att inte trodde jag att det skulle vara så stressigt som det faktiskt är, allt går på tid. Det kan vara allt från att hämta viss utrustning till att låsa ut vapen på några sekunder och minuter.
Vila får vi inte göra allt för mycket, allt går i ett hela tiden, vi går upp 05.15 varje morgon och håller på till 21.00 då vi haft kvällstjänst alla dagar utom 2.  Inte mycket till sömn om nätterna.
Tyvärr är det ju så att min kropp sviker mig lite här och var, det är tungt med all utrustning på och jag känner tyvärr av ryggen och höften allt för väl nu tråkigt nog. Helt slut i kroppen, alla marcher tar på krafterna eftersom jag inte hinner med i tempot. Har hamnat i en pluton med många låånga personer och jag är kort i rocken och hinner ta 2-3 steg när alla andra tar 1. Blir som en löprunda för min del.

Mycket har hänt, vi har haft väldigt mycket sjukvård om dagarna och här om dagen hade vi utbildning och praktiskt prov i HLR. (Hjärt o Lung Räddning) Mycket roligt att få lära sig mer om detta ämne.

Måste även säga att jag har hamnat i en helt underbar pluton med massor av  vänner. Har aldrig känt mig så glad tillsammans med någon som jag gör med dessa. Dom bryr sig verkligen, tack 12:e pluton!

För er som undrar är jag då inte ensam tjej, i mitt logement (rum) bor jag och en till, och på hela 1.Insatskompaniet som jag tillhör finns ca 8 tjejer. Sammanlaggt på hela F17 finns 33 tjejer runt om.


Så, det var lite tankar om dom två senaste veckorna i militära kläder. Har ni nu några frågor, tveka inte att fråga utan gör det nu på en gång så svarar jag när jag har tid.
Ha det bra, så ses vi snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback