En sak löser sig, nästa går åt helvete

Ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen. Är det inte det ena så är det det andra. De senaste dagarna har handlat om Texas vikt och vilka bekymmer vi haft med att få upp honom i hull. Nu har vi äntligen hittat en lösning på det bekymret och han äter nu med god aptit.
Innan det var det att Texas testade dagmatte med ett beteende som jag ogillar skarpt. Även det är nu fixat. 
Men idag hände det som jag har minst tålamod till, det som var anledningen till att vi inte fick vara kvar på dagis. Det jag kämpat och kämpat med på två hundar i så många år. Jag sliter av mig håret snart! Texas kissade idag inne för första gången sen dagis. Som jag skrev igår, vi trodde tiken slutat löpa då hennes hane inte reagerar. Men tydligen inte. Texas har varit superstressad idag. Men det positiva är att han faktiskt ätit bra hela dagen. Heja heja. 
Nu har vi sagt det att grabbarna kommer vara med mig den kommande veckan. Då ska vi testa en promenad ihop och därefter besluta om det är dags att låta dom komma tillbka igen. 
Skulle nu Texas fortsätta kissa inne även efter hon slutat löpa, då vet jag inte vad jag gör! Vi kommer iaf sluta hos dagmatte, jag får inse att han är en hund som inte klarar sig utan matte. För här hemma har vi aldrig några problem med honom.
Matte blev så jätteledsen på Tex, humöret gick från toppen till botten på två röda sekundrar. Och jag kan inte motstå tankarna ``Vad gör jag för fel?´´
 
Men, kvällens träning vägde upp allt betydligt mer. Vi hade detaljträning i fritt följ och han var gudomligt duktig. Riktigt roligt att träna tillsammans med honom ikväll. Bra känsla och allt! Även lite stadga i ligg och ögonkontakt. Men ja, på hemmaplan behövs nog inte ögonkontakten, hahaha. Den kändes mer onödig. 
 
Nu stryker vi ett streck över detta och håller tummarna hårt att han slutar upp med innekissandet i fortsättningen. Den kommande veckan ska bli kanonkul, jag har saknat mina vänner på jobbet de här två dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback