En dag full med roligheter och skapande

Vilken dag! Dagen började med en tripp med min underbara vän Sandra och Lukas till Söderköping. Vi planerade ett besök på Jofotex, en tygaffär. Men denna gång handlades det inte saker till att göra hundsaker av. Nä, inte en enda sak faktiskt, utan temat för dagens påse ut från Jofotex blev ``BEBIS´´
 
Vidare till Norrköping för att träffa Texas uppfödare en kortis. Visade upp Tex och hon blev positivt överraskad över hur han såg ut sa hon. Vilket gör mig glad. 
Sandra la märke till att vågen inne i djuraffären inte fungerade som den skulle, och efter lite fix med den så fungerade den. Då blev det omvägning av mina hunar som dagen innan blivit vägd på just den vågen. Och nu gråter jag inte längre. Vågen visade att Tex faktiskt gått upp och väger nu 4 kg igen. Rocky har inte alls gått ner 1 kg, mådde så dåligt av den vetskapen. Hans vikt stannade på 4.7 vilket jag tycker känns betydligt bättre för mitt hjärta. 
 
Tex fick visa upp sig lite och det blev en gnutta träning för honom innan matte tillslut fick mysa med uppfödarens nya valp hon köpt. Valpmys på hög nivå och jag hade kunnat stoppa ner valpen i fickan så fin den var. 
 
När vi sen kom hem, då slog det mig att jag inte får in mina nya tyger i hyllan. Den är ju redan så överfull. Vad gör jag då om inte tar det största mysigaste tyg jag kan hitta. River fram den gigantiska ``slattpåsen´´ med skräpbitar som ska bli fyllning och börjar knåpa ihop en bädd. Det blev en lila teddybädd, stor nog för dom bägge. Den kommer få bli deras nya sovbädd. 
Det blev även två mindre filtar/bäddar med lite vadd i. Och nu finns det hux flux lite plats i hyllan för de nya tygerna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback