Trotsar min kropp

Jag trotsar min kropp och psyke ikväll. Allra helst hade jag velat slänga mig på soffan och bara dö lite grann, men icke! I går blev det klart att jag fått ledigt under My Dog dagarna i Januari. Här ska byggas muskler på lillherren! Vi har ju haft en väldigt lång vilopaus från allt vad fysisk träning heter den senaste tiden iom Rocky. Men nu börjar vi sakta komma tillbaka. Den senaste tiden har vi hållt till på tomten, kört bla godissök i gräset för att få till lite höga benlyft. Gräset på tomten har varit perfekt höjd för dom bägge, men nu känner jag att dom skulle behöva avancera lite. Rocky är så pass bra nu att han klarar det och Texas skulle behöva bygga muskler. Ikväll förflyttade vi oss nedanför huset mot åkern. Där är det såå mörkt och det blir ju lätt så när man bor ute på landet. Jag gillar inte mörker för fem öre och speciellt inte träd och buskar, just det finns precis intil där vi stod idag. Jag fick utmana mig ordentligt, men jag måste säga att jag älskar min pannlampa, den gör det så mycet enklare. Grabbarna skuttade runt där ute i mörkret och hade jättekul och jag kunde stå där och titta på. Riktigt härlig syn!
Nu ska vi sakta sakta trappa upp fysträningen och förhoppningsvis kommer Tex få massa fina muskler framöver. Han är ju så fin i hullet nu. Äntligen!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback