Söndagsträning

Dagen har varit lugn, jag har behövt göra annat. Hundarna har därför fått en skapligt lugn dag idag. Kanske bra med vilodag såhär efter backträning för Tex igår och bus på det. 
Vi har iaf hunnit med en tur med benmanschetterna på Texas. Han fick ha dom fram då det är framvagnen som jag önskar med muskler i. 
 
Det är galet vad hunden har förändrats i kroppen på bara strax över 1 månad! Det där blodpulvret gjorde susen. Det mesta tror jag handlar om att han tycker om smaken och har börjat äta bättre. Han är så kräsen den lilla skiten! Det var länge sen det gått åt så mycket mat som det gjort nu den senaste tiden, tillsammans med blodpulvret har det gjort att Tex fått upp hullet och skapat muskler. Tror även att det var någon brist på något som han nu får i sig genom blodpulvret som gjort att han inte utvecklats. För nu är han inte lika ``valpig´´ i kroppen. Han har i takt med hull och muskler även bräddat sig. Såg nyss när vi tränade på balansbollen att hans täta framben blivit bättre. 
 
På balansbollen har vi tränat på snurr och gjort mag-samt ryggövningen. Dvs hunden sitter ner, går upp i sitt fint och därefter upp i stegra. Myckat bra övning för att stärka ryggen och balansen. Han har inte riktigt känt sig bekväm med den övningen hittills men idag lossnade det lite för honom och han lyckades ett par gånger. Vi tränade även på att ha tålamod, Texas är inte en hund som gillar när det går långsamt. Han vill att det ska gå fort fort fort. Därför har vi börjat med att han ska ha kvar tassen i min hand när jag ger det komandot. Tidigare har han enbart klatchat till min hand och sen dragit bort den. Måste säga att han var fruktansvärt duktig idag på det. 
 
Rocky fick en stund på bollen även han. För honom blev det div konster, rygg-mageövningen samt träning av att ta godis fint ur handen. Ja, den senaste tiden har Rocky blivit hemsk på att råka hugga mig i fingrarna när jag belönar. Fick dra ner på hans mat för en tid sen då hans kropp inte klarar med. Efter det har han rent ut sagt varit förjävlig på att tigga. Går inte att prassla ute i köket alls utan att han sitter där i sin bädd och tittar på mig i tron om tt han ska få mat. I träning handlar det om att han tycker det är så kul, han blir så glad när han får göra saker och stressar upp för det. Det gör att han försöker slänga i sig godiset för att sen göra nya konster. Galna hund!!
 
Bild från 16 Oktober ovan och nedan 21 November
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback